کدام موسیقیدان کلاسیک، به کدام یک از چهارعنصر کم و بیش نزدیکتر می نماید
با اینکه میدانیم همه این آهنگسازان به ویژگی هنری و نوآورانه ی باد نزدیک هستند
پاگانینی را با آن توانمندی تند و تیزش در نواختن ویلن که در آهنگسازی اش نیز به کار گرفته، به آتش نزدیک تر انگاشتیم؛ گویی چهره او نیز نشان از گم و خشکی آتش دارد
موتزارت را به ویژه آنگونه که در فیلم سینمایی آمادئوس، کودکانه و بازیگوش و نوآور دیده ایم، با باد هماهنگ تر گمان کردیم
باخ را که گویی پایه ها و بنیاد اهنگسازی را در شیوه ی باروک می آفریند، در جایگاه خاک شایسته تر پنداشتیم
شوپن را به ویژه با نوکتورن هایش، به آرامش نرم آب سو دادیم