در رنگ آمیزی سازهای ارکستر، کدام یک کم و بیش به هر یک از چهارعنصر نزدیکتر مینماید؟
سازهای کوبهای که با آن پایهی ریتم را نگه میداریم را به خاک نزدیکتر دیدم، به ویژه آنهایی که زنگ کمتری دارند، مانند تیمپانی
سازهای بادی برنجی که آوای تند و تیزی دارند را به آتش نزدیک دیدم، به ویژه شیپور که آوای رزم و جنگ را نیز با آن می نوازند
سازهای بادی چوبی را در بخش باد جای دادم، که نرمش بیشتری دارند، به ویژه فلوت
سازهای زهی آرشهای را همسانتر با آب دیدم؛ با کششی که در ارکستر، بیشتر، هارمونی را در زمینه جاری میسازند و نیز گویی کشیدگی آن سنگینتر از باد و هواست
دادهنگار همخوانی
154 / 183