پدیده های معماری را چگونه در چهارعنصر دسته بندی کنم
این یکی از این تلاش هاست 

 چاه و منار، گاه روبروی هم جای میگیرند ( اول چاه رو بکن، بعد منار رو بدزد) و اینکه نمودی از نرینگی و مادگی هستند، همانگونه که نرینگی به پیچ و مادگی به مهره همانندی دارد
منار یا جایگاه چراغ و آتش برآمده و بالاکشیده و نشان آشکار
چاه، جای جوییدن آب، گود و ژرف و تاریک

اتاق جای بسته و بی هراسی
باغ، جای باز و سرشار از گوناگونی و سرزندگی


سر بنه در خود که از باغِ درون
بشنوی در گوشِ دل ، گلبانگِ خون
باغ ها را گرچه دیوار و در است
ازهواشان راه با یکدیگر است
شاخه از دیوار سر بر می کشد
میلِ او بر باغِ دیگر می کشد
باد می آرد پیامِ آن به این
وه ازین پیک و پیامِ نازنین
شاخه ها را از جدایی گر غم است
ریشه ها را دست در دستِ هم است
تو نه کمتر از درختی سر برآر
پای از زندانِ خود بیرون گذار
دستِ من با دستِ تو دستان شود
کارِ ما زین دست ، کارستان شود

مولانا
سپاس از جانان پورشادان​


داده نگاره های همخوان
7 / 23 89 / 109 / 142/ 127 / 139 / 177179 253 / 254